„Byl jsem se podívat ve škole, kde jsem maturoval…“

22.5.2019 | Škola

Martina Dlabajová, Martina Hlaváček a Petr Sadovský Martina Dlabajová, Martina Hlaváček a Petr Sadovský

…to jsou slova, kterými začal své vyprávění o několika hodinách prožitých s námi ve škole poslanec Parlamentu ČR a bývalý náš spolužák Petr Sadovský. Pak pokračoval:

„Vím, že květen je ve všech středních školách spojený s maturitami. A tak i já jsem zavzpomínal na dobu, kdy jsem maturoval. A samozřejmě jsem nemohl zapomenout ani na školu, kde jsem maturoval. Tou školou byla právě Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum v Dobrušce. I když jsem zde navštěvoval pouze dálkové nástavbové studium, i tak jsem zde prožil hezké roky.
A tak jsem využil příležitosti vrátit se do školních lavic, kde jsem před několika lety seděl i já. Do školy jsem však nešel sám, ale vzal jsem s sebou hosty, kteří se do této školy chtěli také podívat. A byli to hosté opravdu vzácní. Šlo o naše dva pracovníky v EU, tedy o jednu europoslankyni, kterou byla Martina Dlabajová, a možná budoucího europoslance Martina Hlaváčka. Naším cílem však nebyla pouhopouhá prohlídka školy, ale beseda se studenty. Vždyť téma Evropské unie je v současné době tématem všech zpráv a zároveň i kapitolou z učiva Občanské nauky.
Vůbec jsem netušil, jak se studenti postaví k besedě s „nějakou“ europoslankyní a ještě k tomu v pondělí ráno. Ale byl jsem mile překvapen. Studenti byli skvělí! Byli pozorní, vnímaví a se zájmem o danou problematiku. Nebáli se ani složitých dotazů, které Martině Dlabajové pokládali. I téma zemědělství, které je těmto budoucím informatikům a strojařům tak vzdálené, je z úst Martina Hlaváčka zaujalo. Byl to prostě velmi příjemně strávený čas mezi vámi, mladými lidmi.“
A spokojená také byla europoslankyně Martina Dlabajová, která ocenila nejenom naše studenty, ale i  zaměření naší malé školy a naše perspektivní studijní a učební obory. Vyzdvihla fakt, že naše škola je nestátní neziskovou organizací, jejímž zřizovatelem jsou podniky, firmy a organizace, což je současný trend v Evropské unii  a hlavně nejprogresívnější způsob řízení školy.